ett år.

Idag är det ett år sedan. Ett år sedan 4 september 2005.

Förra måndagen mådde jag dåligt, med vetskapen om att det bara var en vecka till 1-årsdagen. Bara några dagar dessförinnan hade jag varit på sjukhuset. Sjukhusmiljön väcker upp alla tankar, och ångesten. Ångesten över att inte kunna göra någonting, inspärrad i sig själv.

Idag har det varit ganska lugnt, jag har haft massvis uppgifter att fylla timmarna med. Ångesten kommer i värmeböljor. Tankarna går i omgångar. Idag, för ett år sedan, var det mest ovetandet om vad som skulle hända som kändes värst. Imorgon kunde jag inte gå.

Ett år har gått så fort. Och min sjukdom tog mig hit där jag står idag. Och fastän jag var uppe på sjukhuset idag, för en anledning, så tog jag inte modet till mig för att gå in. Jag vet inte om jag vill återvända in i den salen mer, hur som helst inte idag.

Tack, och jag hoppas att ni fick mitt brev.

Kommentarer
Postat av: Calle oc de andra

Tack för det jättefina brevet, vi funderar på att rama in det.
Vi gläds med dig att det går så bra.
Tänk att få praktisera på SVT och med wild kids och Ola.
Häftigt

2006-09-05 @ 19:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback