idag.

Inatt drömde jag att någon hade varit inne på min blogg och kikat.

Men hur mår du IDAG? frågade hon.

Det har gått mer än ett år, och idag kan jag inte riktigt säga hur lång tid det tog för mig att återhämta mig. För när ska jag utgå ifrån, och när kunde jag klassa mig frisk? Jag var frisk hela tiden, bara lite sämre under en period. Ganska mycket sämre.

Så fylld av glädje och energi som jag varit på senaste tiden. Jag har fått göra det jag helst velat göra, mina önskningar har blivit verklighet. Tack vare denna parentes i livet har jag kommit en lång bit på vägen. Och en lång bit med mig själv.

När jag kom hem från sjukhuset så hade jag en krävande period av träning, för att återfå alla muskler som jag tappat. Det var väl så det märktes, menen efter sjukdomen. Men nu kan ingen säga att jag varit sjuk, förutom genom att uppmärksamma mitt ärr.

Visst är våra kroppar fantastiska. Vem kan tro att jag legat orörlig i 6 veckor? Reparationen och återuppbyggnaden utav min kropp gick snabbt, snabbare än väntat.

Och fast jag inte vill erkänna, så kan jag ibland känna av det. Samma känsla i ländryggen som jag hade precis i början av återhämtningen. Jag blir tröttare snabbare, och jag känner av smärtan efter en viss typ av ansträngning. Det onda och ihåliga.

Kommentarer
Postat av: Calle

När kan man kalla sig frisk undrar du...
Du har ju fått en annan dimension tillagt till ditt liv, en erfarenhet som inte så många har.
Denna erfarenhet ska man vara tacksam för att ha, tycker jag.
Framför allt kanske man kan ge hopp åt andra som är mitt uppe i det hela och känner hur marken gungar under en..
Har man den erfarenheten du fått, förstår man ju oxå att uppskatta hälsan och kanske inte irritera/fokusera sig på materiella problem.
Vartefter kommer du att se dessa 6 veckor som en positiv erfarenhet i din mognadsprocess och kanske oxå ha nytta av i ditt sätt av att se livets möjligheter.
Visst kommer stunder när man tycker det mesta är tungt men det är naturligt för alla, dessa upp o nedgångar hör till ( annars skulle man ju inte fatta när det verkligen är bra !!)
Ha ett fortsatt bra liv
Calle

2006-10-12 @ 18:09:13
Postat av: Ken Sawyer

Hej, Jag hittade din GBS blogg efter sökning. Jag är en gammal engelsman som har kontakt med Sverige GBS Stödgruppen. www.gbssverige.com Gjorde mycket av CIDP info på sajten.
Medlem i GBS Support Group UK.
Hoppas att ni mår bra dessa dagar.Med hälsningar från Halifax i England.

Postat av: Peter Lindblom

Man får en helt ny livsbild efter en sån här erfarenhet tycker jag .. man prioriterar på ett annorlunda sätt .. hur är lite svårt att säga, men jag går mer på att jag och de runt om kring mig ska trivas .. så att man kan njuta av livet !



Sen kan det kännas lite trist nu när man fått CIDP diagnosen istället för GBS som jag först fick .. men egentligen innebär det ju bara att man njuta desto mer när man mår bra !

2009-01-06 @ 23:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback